úterý 4. července 2017

Polsko, má (nová) láska...




Dovolenou v Polsku jsme plánovali už docela dlouho, ale až letos jsme byli dost odvážní a zkusili jsme to. Reakce okolí byly prakticky u všech stejné - Do Polska??? Ale my jsme se nedali, lákalo nás právě to, že tam moc lidí nejezdí, není tam vedro a taky jsme tam ještě nebyli, tak bylo třeba to zkusit. 

Můj muž vybral kemp ve městě Wladyslawowo, resp. Chlapowo. A vybral dobře. Kemp je na útesu, což trochu komplikuje přístup k moři, ale zato umožňuje nádherný výhled. Vybavení a vůbec všechno v kempu bylo super. Hned u vjezdu sámoška s dostatečným výběrem, vedle restaurace (kde prej dobře vaří, ale my jsme si vybrali jídlo, které, ne že bylo hnusné, ale ta kombinace!!! Foto níže.) Z druhé strany stánek s ovocem a zeleninou a přes cestu stánek s gofry a zmrzlinou. Zkrátka, člověk z kempu de facto nemusí vytáhnout paty. Ale! To by byla velká škoda! My jsme za těch pět dní stihli aspoň základ... 

A teď už obrazem...

Cesta z Ostravy směr Gdaňsk vypadá prakticky celou dobu takto, cesta a rovina... na druhou stranu, za celých cca 700 km bylo jedno zúžení směrem tam a jedno směrem zpátky. Což se s naší slavnou D1 nedá srovnat. Stejně tak je fajn, že zastavit se dá nejen na benzinkách, ale i na odpočivadlech, kde je čisté a funkční WC, často i hřiště pro děti a dost trávníku, aby se tam proběhl i pes.



Mýtná brána, která mi připomněla dobu dávno minulou, opět jsem byla překvapená, že po nás chtějí zaplatit a neptají se, jestli máme něco k proclení... :-)



První pohled na moře... 




Nový stan jsme stavěli v mírném dešti, ale bez komplikací :-)



Tady už je v plné kráse.



Konečně na pláži! No a co, že na koupání to nebylo ani omylem. Nechápu, jak jsem si mohla tolik let myslet, že moře nepotřebuju! 






Druhý den ráno už to vypadalo jinak :-)



První výlet na maják Rozewie a do Helu.














 Halibut a pstruh s bylinkovým máslem... Delikatesa!







Likér s tímto názvem jsme si prostě museli koupit! :-)



a abychom byli styloví, koupili jsme si i štamrplata


Třetí den bylo opět krásné počasí, pohled od stanu k moři.





Gdaňsk...

Zírala jsem na ty jeřáby asi 10 minut, nechápu, že se jim ty lana nezamotají a že se nesrazí!



Radnice




Největší cihlový kostel na světě, Bazylika Mariacka.
Muž vyšel až nahoru - 400 schodů. Já jsem se "obětovala" a hlídala dole psa :-)





Jeden z nejzdobnějších domů - zbrojnice :-)




Na nábřeží




Oběd. Já jsem si dala sledě po kašubsku, ovšem netušila jsem, že sleď = slaneček :-D Ta zelenina okolo působila na můj jazyk jako balzám :-) ale kdo má slanečky rád, ten by si určitě pochutnal.
Muž byl konzervativní a pochutnal si :-)







Sopot

a slavné molo. Jen škoda, že se tam nesmí se psem, tak jsme museli na procházku každý zvlášť ...







Když jsem se procházela já, muž čekal na lavičce. Já jsem šla čekat do kavárny :-)
Zkoušela jsem číst v polštině knihu Piaskowa góra. Četla jsem ji před rokem česky a moc se mi líbila. Tak jsem si ji koupila v originále a přečtu si paralelně ještě jednou. Taky jsem si koupila kuchařku a doma Polštinu pro samouky - strašně se mi polština líbí!




Večer už jsme byli rádi, že jsme rádi. Hlavně Cherinka...




Ranní procházka po pláži




Nahoře je kemp



Jastrzębia Góra - tady bylo moře o poznání bouřlivější, sem se určitě vrátíme!










A tady je to jídlo, o kterém jsem psala na začátku. Podle jídelního lístku jsem si myslela, že to bude přírodní řízek a kyselé zelí s chilli. Pravda psali tam i o sýru... tak jsem byla zvědavá.
Ovšem ten řízek byl v trojobalu! Na tom kysané zelí se stopami chilli a tom sýr a to celé zapečené... a k tomu šťouchané brambory a jeden zeleninový salát prakticky bez chuti a ten druhý byl na sladko, ale byl dobrý... Vidím, že v polských restauracích bude třeba víc obezřetnosti!


Poslední snídaně



Sbalit, pak ještě na chvilku na pláž, vykoupat se a hurá domů.....



Pravda, Cherinka to naše koupání moc neocenila, když viděla jak můj muž mizí ve vlnách, tak z toho byla poněkud na nervy... :-) Je to naše zlatíčko, ale nejsem si úplně jistá, jak moc si ty naše dovolené užívá...








Žádné komentáře:

Okomentovat